FLYTTEBETINGELSER




1. Bestilling og Bekræftelse: 


  • En bestilling anses som bekræftet, når der er modtaget en skriftlig eller mundtlig bekræftelse fra firmaet, og depositum (hvis relevant) er betalt., 
  • Kunden skal give korrekt og præcis information om flytningens omfang, adresse, tidspunkt og eventuelle specielle behov. 


2. Pris og Betaling:


  • Betaling skal ske efter de angivne betalingsbetingelser. Ved forsinket betaling forbeholder firmaet sig retten til at opkræve renter og gebyrer i henhold til gældende lovgivning.
  • Et depositum kan kræves ved booking af flytning, og den resterende betaling skal ske på dagen for flytningen, hvis ikke andet er aftalt.


      3. Flytteaftalens Omfang:


      • Flytningen omfatter kun transport af de aftalte genstande mellem de angivne adresser. Eventuelle ekstra opgaver som feks. nedpakning, opbevaring eller afmontering af møbler skal aftale særskilt og kan medføre yderligere omkostninger. 
      • Det er kundens ansvar at sørge for, at alle genstande er pakke forsvarligt, og at der ikke er farlige eller ulovlige genstande i det gods som skal flyttes. 


      4. Ændringer og Aflysninger:


      • Ændringer i flytningen, herunder ændring af tidspunkt eller adresse, skal meddeles senest 48 timer før den aftalte flyttedag. 
      • Afbestilling af flytningen skal ske senest 48 timer før den planlagte dato. Ved afbestilling senere end dette, kan der opkræves et afbestillingsgebyr på. 50% af den oprindelige aftalte pris. 
      • Hvis flytningen aflyses af firmaet pga. force majeure (feks. ekstremt vejr, trafikforhold eller sygdom), vil der blive aftalt en ny flyttedato uden ekstra omkostninger for kunden. 


          5. Ansvar og Skader:


          • Firmaet er ansvarlig for eventuelle skader på de flyttede genstande, der skyldes fejl eller forsømmelse fra vores side. 
          • Kunden skal straks påpege eventuelle skader ved ankost til den nye adresse, og vi vil dokumentere og behandle krav i henhold til vores forsikring.
          • Kunden er ansvarlig for eventuelle skader på bygninger eller anden ejendom, der opstår under flytningen, hvis disse er forårsaget af forkert pakning eller fejl fra kundens side. 


          6. Forsikring:


          • Firmaet tilbyder en grundlæggende forsikring af de flyttede genstande. Hvis kunden ønsker yderligere forsikring, skal dette aftales på forhånd. 
          • Eventuelle skader på ejendom, som ikke er dækkes af vores forsikring, vil blive vurderet og kompenseret i henhold til gældende lovgivning. 


          7. Specielle Betingelser:


          • Kunden skal sikre, at flytteforholdene på både afsender- og modtageradresse er tilstrækkelige (feks. adgangsforhold, parkeringsmuligheder og evt. elevator). 
          • Hvis der kræves specielt udstyr til flytningen (feks. kraner eller transporttjenester til svært tilgængelige områder), skal dette aftales på forhånd, og ekstra omkostninger kan påløbe. 


          8. Tvister:


          • Hvis der opstår tvister mellem firmaet og kunden, vil begge parter forsøge at løse dem i mindelighed. Hvis en løsning ikke kan opnåes, kan tvisten afgøres ved retten i den jurisdiktion, hvor firmaet har sin hovedadresse.